Naujiena! Jau dabar galite patalpinti filmuotą medžiagą apie savo transporto priemones.

Prisijungti

Prisijungimo vardas
Slaptažodis
  Prisijungti!
Užsiregistruoti Pamiršote slaptažodį?

Automobilių paieška

Paieška:
Markė
Modelis
Metai -
Rida
Kaina iki  EUR
Degalai
Pavarų dėžė
Varomieji ratai
 
  Ieškoti!
Detali paieška
Pavojaus signalai iš šalių, kuriose pigiai gaminami automobiliai

Pavojaus signalai iš šalių, kuriose pigiai gaminami automobiliai

Vytautas Gaizauskas
30.04.2008

Pavojaus signalai iš šalių, kuriose pigiai gaminami automobiliai

 

Tokios perspektyvos gali priversi automobilių koncernus permąstyti, kokios šalys yra tinkamos automobilių ir jų dalių gamybai. Kylant algoms šiame regione, patrauklesnės tampa kitos šalys.
O Rytų Europoje pramonės darbininkų algos auga kur kas greičiau negu Vakarų Europoje. Praėjusių metų IV ketvirtį Čekijoje jos ūgtelėjo 6,7 procento, Slovakijoje – 8,1 procento, Lenkijoje – 11,1 procento, o Rumunijoje - net 21,6 procento. Vokietijoje tuo metu atlyginimai padidėjo pusantro procento. Vytis dar liko toli, bet skirtumas mažėja.
Dauguma automobilių gamyklų regione buvo statyti ar dabar statomi būtent dėl mažų atlyginimų. O dabar investuotojai jau dairosi į tokias šalis kaip Marokas. „Renault“ per kelerius metus Šiaurės Afrikoje ruošiasi pastatyti gamyklų, kurios per metus gamintų iki 400 tūkstančių automobilių. Čia ruošiasi pradėti gamybą ir daugelis dalių tiekėjų.
Vis dėlto automobilių gamyba neišsikels ir iš Rytų Europos – juk darbo jėga sudaro nežymią automobilio kainos dalį. Visoje automobilių gamyboje vidurkis yra 8 procento automobilio kainos. Bet su pigesniais automobiliais yra kitaip: „Renault Logan“ gamyba kainuoja apie 3200 eurų, o darbo kaina sudaro tik apie 30 eurų, mažiau kaip 1 procentą. „Renault Megane“ gamyba kainuoja 8500 eurų, o darbas sudaro 260 eurų.
Bet algos kyla net ir Kinijoje. Tenykščiai automobilių ir dalių gamintojai teigia, kad automobilių pramonės susitelkimo vietose, tokiose kaip Šanchajus, algos jau artėja prie Europos lygio.
Ką jau kalbėti apie Čekiją ir Slovakiją, kur kvalifikuoto personalo trūkumas smarkiai kelia algas. Juk nuo Slovakijos sostinės Bratislavos iki Vienos – nei daugiau, nei mažiau, 60 kilometrų.
O Ispanijoje ir Portugalijoje, kurios prieš keletą dešimtmečių buvo pigios darbo jėgos kraštai, algos taip pakilo, kad keli likę automobilių ir dalių gamintojai iš paskutiniųjų kovoja dėl išlikimo.
Tad tiems investuotojams, kurie galvoja truputį toliau į priekį, belieka žiūrėti plačiau ir neapsiriboti vien darbo jėgos kaina. Galbūt galvoti, kaip įsikurti arčiau turtingesnių Vakarų rinkų. O gal galų gale reikės į jas sugrįžti – juk čia algos kyla taip lėtai...

Komentarai

Pridėti komentarą
Vardas: El. paštas(nepublikuojamas):
Prašome įvesti apsaugos kodą čia: Pridėti komentarą
X
Manote, kad šis straipsnis gali sudominti Jūsų draugą? Informuokite jį!
Draugo el. pašto adresas:
Jūsų vardas:
Jūsų el. pašto adresas:

Siųsti!
EST | LAT | FIN | ENG | RUS
© Motors24.lt 2006-2014 Visos teisės saugomos. | Klausimus ir komentarus siųskite į info@motors24.lt    Dėl reklamos kreiptis: reklama@motors24.lt    info@motors24.lt    Telefonas: +370 37 214722    Apie Motors24.lt
Mascus- did˛iausias sunkiosios technikos portalas www.mascus.lt
City24 nekilnojamas turtas- butai namai komercines patalpos www.City24.lt